torsdag den 1. maj 2014

Ekskæreste, ekskærestes tidligere flirt, kønsvorter og deres venner

Det er længe siden, at jeg har blogget. Jeg har gået og spekuleret over, hvorfor jeg ikke har givet livstegn. For at være ærlig, så har det simpelthen været fordi, jeg ikke har haft noget på hjerte. Der var et kort sekund gået vinter og kærestesorger i den, og det, der skulle have været på hjerte, forsvandt ligesom ned en af revnerne. Men nu er foråret kommet, og den har bragt et helt hjerte med sig. Ikke et svinehjerte, næ, det er lykkedes mit eget at reparere sig selv. Reparationen er gået overraskende stærkt og helingsprocessen over al forventning. Egentlig har jeg været høj på livet og glad i låget det sidste lange stykke tid. Dog uden noget sønderligt at berette. Revnerne er for længst helet og alt er godt. Livet har nok i virkeligheden bare taget overhånd, uden jeg egentlig selv har haft tid eller lyst til at stoppe op og reflektere.

Men nu, denne 1. maj har jeg så sandelig noget at berette. Det her indlæg er en lille smule svært for mig at skrive, fordi jeg nemt kommer til at lyde som den forsmåede ekskæreste, der vil ynkes og som stadigvæk er ulykkelig forelsket. Det er sådan set ikke helt tilfældet. Jeg er bare bitter, rigtig bitter. Retfærdighedssøgende. Ja. Hævngerrig? Måske. 

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at min ekskæreste, lad os kalde ham 'Lomen' (forklaring følger), og jeg ikke længere er sammen. Jeg kunne nok skrive et længere blogindlæg om vores meget korte, virkelige dårlige forhold og om den måde, hvorpå han slæbte mig igennem et seks timers langt break up med sex inkluderet, men det gør jeg ikke. Jeg tog, efter tre dage i fosterstilling, en beslutning om, at jeg ikke gad bruge energi på ham, og er nu på den anden side, virkelig glad for, at han skred fra mig. En beslutning jeg ikke selv var i stand til at træffe. Lad os bare kalde en spade for en spade, jeg var ulykkelig og psykisk rimelig fucked up i mit forhold til ham.

Den sidste måned har jeg faktisk ikke rigtig skænket ham en tanke, og jeg har egentlig nydt at se ham, når jeg har ramlet ind i ham, nydt at finde ud af at al magi er væk, og at der lige pludselig står en meget, meget usikkert lille dreng foran mig, som har det virkelig svært i denne verden. Det gør mig i virkeligheden bare glad, får mig til at føle mig som et voksent og bedre menneske.

Men der hvor jeg går hen og bliver rigtig, rigtig bitter, er når jeg ikke kan slippe af med ham. Forstået på følgende måde:

  1. Jeg begynder at veninde den med nogle af hans veninder(fordi vi går på samme skole), der fortæller mig den ene skrækhistorie om Lomen efter den anden.
  2. Finder ud af at den lille dreng har kønsvorter og i øvrigt har vidst de sidste to år, at han har været bærer af virussen uden at informere mig om det.


Grædende og måbende udbrød jeg: KØNSVORTER?!!!!

Jeg sad ved Christianshavns kanal da nyheden indtog mig med kuldegysninger og dårlig smag i munden. Den kom iøvigt fra Lomens eksflirt.  

Lomens eksflirt, lad os kalde hende Smukkekussen, mødte jeg på en workshop, og vi kom mere end godt ud af det og besluttede os for at mødes tirsdagen efter. Vi finder da ud af, at han har kneppet os begge + en tredje på samme tid. Det er selvfølgelig smadderklamt og virkelig dårlig stil, især fordi det stod på et godt stykke tid. Men hey, sådan er det at være single, og den præmis accepterer jeg. Så sker der hverken værre eller bedre, end at smukkekussen breaker, at hun lige har fået konstateret kønsvorter. Kønsvorter, der kun kan stamme fra ham, da hun kun havde været sammen med én anden fyr før Lomen - hendes ekskæreste, som var jomfru.  Det skal lige siges, at Smukkekussen og jeg begge havde snakken med ham om, hvorvidt vi lige skulle tjekkes, inden han smed kondomet. Han sagde til os begge to, at der ikke i hvert fald ikke var noget galt med ham. Alligevel havde vi begge en eller anden underbevidst mistanke om, at noget ikke var, som det skulle være. Mig, fordi jeg begyndte at pletbløde fuldstændig hjernedødt fra day one, vi havde sex. Så vi blev tjekket. For alt andet end kønsvorter vel at mærke. Og prøverne var negative.

Well. Jeg er i løbet af de sidste par dage blevet ekspert på det område, så jeg giver lige en kort redegørelse herfor: Kønsvorter også kaldet kondylomer(derfor kalder jeg ekskæresten Lomen), er mest udbredt i aldersgruppen 20-30 år. Kondylomer er en HPV-virus, så hvis man som kvinde er blevet vaccineret mod livmoderhalskræft, så er risikoen for at blive smittet med kønsvorter ikke ret stor. Hos kvinder, kan kønsvorter sidde på de indre kønslæber, ydre kønslæber, anus og oppe i livmoderhalsen. Hvis de sidder i livmoderhalsen er den rigtig gal, og så skal du laseropereres for at få dem til at gå væk. Kønsvorter kan endvidere udvikle sig til livmoderhalskræft og slå dig i-fucking-hjel. Hos mænd er kønsvorter ikke farlige, bare irriterende. Man kan først se dem efter 4-6 måneder. Jeg er modsat smukkekussen, vaccineret mod livmoderhalskræft og der er derfor gode chancer for, at jeg ikke også er smittet.

Vi ringer naturligvis straks til Lomen og skælder ham hæder og ære. Og han benægter selvfølgelig al kendskab til kønsvorter til at starte med. Det var først, da vi konfronterede ham med, at vi vidste fra en fælles veninde, at han havde kendt til virussen de sidste 2 år, at hans løgne begyndte at falde fra hinanden. Og det var først dér, at han indrømmede, at han godt var klar over det. Vi var begge meget uforstående overfor, hvorfor han ikke havde sagt noget, da vi hver især havde taget snakken med ham. Hans eneste reaktion var blot, at det ikke var noget han gik og tænkte over i hverdagen. Fair nok. Men når man ligger nøgne sammen og tager snakken om kønssygdomme, så er det første, mest naturlige i verden sgu da at fortælle, at man er smittet med HPV virussen. Det var åbenbart ikke tilfældet for ham.

Han indrømmede endvidere, at kønsvorterne sad ved roden og derfor var svære at se (tænker, at det er grundet  naturlig, utrimmet kønsbehåring) og at han ikke havde vidst de var i udbrud. Smukkekussens og min første reaktion var, at det til hver en tid er hans ansvar at tjekke sig selv også mere end én gang om måneden og tydeligvis være meget mere grundig. 

Jeg tror i virkeligheden, at det her handler om god sexstil. Når man har et meget udfarende sexliv, så sørger man for det første for også for at være meget, MEGET grundig, når man tjekker sig selv og for det andet som minimum informere den anden parter om, at man er smittet med den virus. 
Og så har jeg ihvertfald lært(også selvom det ikke ville kunne redde mig for kønsvorter i det her tilfælde), smid ALDRIG kondomet før begge er tjekket for alting. ALTING!

Nu er der bestlt tid hos lægen og så er det ellers bare at krydse fingre for at min HPV-vaccine redder mig i denne omgang. 

Over and out
Yngsten 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar