torsdag den 22. august 2013

Der er så mange ting, Sprøjten ikke forstår...

1. Sportsgrene, som på mig virker ligegyldige - golf, kuglestød, spydkast, synkronsvømning, ringridning - find selv på flere.

2. Farligt og fikst, men dog stadig, moderne sprogbrug så som heteronormativ? Diskrepans? Jeg aner ikke, hvad det betyder, og jeg ved ikke engang, om jeg kan komme med et gæt, som er i nærheden af det? Heteronormativ (min iPhone kan stave til det - bravo!) og nu har jeg kigget på ordet i 30 minutter og jeg har stadig ikke et gæt...... 

3. Tøjvask. Det der med at dele det op efter hvad skal koges og hvad der ikke skal. Og de der små tegn i tøjet, som åbenbart skal fortælle en noget, men som jeg mest af alt misfortolker. Som billedet af en trekant med kryds over - må man ikke have en trekant iført denne her trøje eller hvad vil du sige?! 

4. Gourmetmadlavning. Når en 1000 år gammel gulerod lige pludselig bliver til en delikatesse. Er gammelt mad en delikatesse og gourmet? Så må jeg få flere Michelin-stjerner for mit køleskab!

5. Cremer - oooh yes, jeg er lidt en kvinde, og ja, jeg bruger én slags creme - en gang i mellem. Men jeg forstår ikke alle de der forskellige slags cremer; den ene må man kun bruge i ansigtet, den anden fødderne, den trejde hæmoriden. Kunne man ikke bare få en allrounder? Eller skal jeg bare til at lære at blive kvinde?! 

6. Spejlet. Ja, det er en opfindelse, der gavner kvinder, når vi har den der: 'HOLD KÆFT, hvor ser du dejlig tynd, sexet, laber, smuk, fantastisk, du-kan-bare-dit-shit ud'- dag. Men på de dage, hvor man vågner op og tænker 'jeg ser sgu nok meget sensuel-lige-stået-op-på-den-der-beyoncé-lækre-måde' (ja jeg ved godt, at jeg ikke er mørk i huden, men hun er stadig fucking lækker med flotte former - you get the point) og kigger sig selv i spejlet med så meget selvtillid, at den bliver slået helt ned under gulvbrædderne, når man ser den flotte ''six-pack'' vælte ud over trusse kanten, kigger på den blegfede danskerkrop med noget, jeg kunne kalde for hængebryster, men som jeg stadig er sikker på, at de 40-årige ville argumentere i mod. På de dage er spejlet bare en nederen opfindelse - jeg ville 1000 gange hellere vågne op og tænke 'hold kæft jeg er fucking lækker', også selvom det IKKE er sandt - men det jeg ikke ved, har jeg ikke ondt af - tværtimod!

7. Analsex. Ja ja, der er mange, som synes, det er en fest - og især mænd, der synes, at det er dejlig stramt. Men hør her lille mandsling - det føles, og det er min beskrivelse af det, og du skal nok forstå mig, det føles, som når man sidder på toilettet - for at skide - og man presser og presser (er du med indtil videre?) og lige inden man giver slip på bomben ryger den op igen. Det er frustrende ikke? Så tænk på det i den rytmiske bevægelse, der er i "Staying Alive" (det er den samme rytme, man skal holde, når man laver hjertemassage, var der en klog 'nåda' kvinde, der fortalte mig engang) 

8. Mænd. Og her er det generelt alle mænd. For hvad er det, I nogle gange forsøger at sige? I kan sige 'jeg er ikke klar til et forhold' - og det er helt fair at sige. Men så skal ting som 'jeg synes du er sød og dejlig', 'jeg er SÅ vild med dig', 'skal vi ikke tage ud og rejse sammen en dag?', 'jeg har lyst til at vise dig for alle mine venner' og sidst men ikke mindst: 'jeg har købt en gave til dig, fordi jeg tænkte på dig da jeg så den' stoppe! Det holder ikke - jeg bliver forvirret og forstår ingenting af, hvor I vil hen. 
Kære mænd,  er man egentlig en mand, hvis man ikke kan sige sandheden og i stedet prøver på at pakke den ind? Nej! Sig nu sandheden og lad være med at få mig til at ende med at ligne en idiot, fordi jeg så noget helt andet end det, I åbenbart prøvede at sige. 

9. I forlængelse af punkt 8. Kvinder. Det inkluderer også mig selv. STOP JER SELV! I analyserer for meget og dette er også inklusiv mig selv. Nøøøj, hvor er jeg godt til at analysere på alt. Bare den mindste ting som: "nej tak, jeg vil hellere spise kartofler" kan jeg gå igang med at analysere. Og det er for dumt - virkelig! Det er for dumt! Men jeg kan ikke lade være - hvorfor? Fordi jeg er en kvinde. 

10. Egocentrerede mænd i sengen. Jeg forstår ikke, hvorfor nogle mænd kun tænker på sig selv. Op med pikken, tre ryk og så en aflevering - tak skat. (Så kan I måske forstå, hvorfor kvinder gerne vil snakke efter sex, når det føles som om, de intet har fået). Og hvad sker, der for dem, som undlader forspil?! Eller de mænd, der siger 'sut mig' men aldrig giver kvinderne igen. Kom ind i kampen - det skal være godt for begge partnere!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar