torsdag den 27. marts 2014

Problemet med store bryster vol. 2.

Da jeg har fået en del respons fra både bekendte og fremmede medsøstre med tunge tasker (tusind tak for alle de dejlige kommentarer og mails for øvrigt) har jeg nu udvidet listen over brystproblematikker. Til de der stadig måtte mangle at læse den første udgave af listen, så kan den findes her.

Problemet med store bryster vol. 2:

11: Sved
Ja det lyder klamt ikk. Det er det faktisk også - lidt. Altså, der er det ved kroppen at den jo gerne sveder der, hvor der er varmest, og det er som oftest de steder der er hud mod hud. Vi sveder alle primært under armene, mændene kan opleve at svede i røven (ja jeg fordrejer sandheden nu for at opretholde bare en lille bitte smule kvindelig ynde), og os med store bryster sveder altså under dem og mellem dem. Det er ikke rigtig noget vi er herre over, og det må i kære mænd godt lige huske når i en sen nattetime stikker en hyggelig hånd ind under dynen....ikk!

12:  Sovestillinger
A pro pos under dynen - det der med at sove, eller finde en stilling at sove i kan være noget af en udfordring. Forestil dig at ligge på maven med to sandsække (skal vi sige 1,5 kg pr stk) spændt fast på brystet - to sandsække som en gang om måneden bliver til vådt sand - tungere, fastere. De dage om måneden de bliver til vådt sand, bliver de så ømme, at jeg forestiller mig at det må være sådan det føles, hvis en fyr skulle sove på sine nosser. Det er så her man vælger at ligge på ryggen i stedet, med 3 kilo fedtvæv og mælkekirtler tungt placeret på dine lunger. Hvem sagde også at vejrtrækning skulle være nemt.

13: Udskæring
Jeg har snakket om det før, tøj kan være en udfordring. Min største irritation ligger i valget mellem vulgær udskæring eller lange bryster. Min kavalergang eksisterer, den eksisterer meget. Så næsten ligegyldigt, hvor dyb eller ikke dyb en udskæring er, så vil den være synlig i et eller andet omfang. Modsat kan man jo så vælge trøjer eller kjole uden, hvilket har den fantastiske effekt, at man forlænger sit bryst med noget der føles som metermål. Det får mig til at ligne min farmor, og selvom hun er en sød dame, så har jeg ikke behov for et bryst som en 80 årig.

14: Brysttjek
Brystkræft er det nye sort indenfor moder naturs dårlige humor, så vi skal huske at tjekke vores bryster for knuder. Det tager bare fucking lang tid når arialet er så stort, og nogen gange kan jeg godt være i tvivl om det overhovedet er muligt at mærke efter i hele brystet.

15: Hagesmækken
Jeg har en hagesmæk af hud, fedtvæv og mælkekirtler hængende om halsen, i know. Lad venligst være med at pointere det ved at pege og prikke på den pågældende plet. Det kan gøres mere diskret.

16: Jorden-må-være-en-brystmagnet-kraften.
Bedre kendt som tyngdekraften. Uanset hvor frisk ung og struttende du føler dig, så vil flere kilos vedhæng altså søge mod jorden før eller siden - jo tungere vedhæng, des hurtigere søgen. Mine har langt endnu, men jeg så da gerne at de stopper rejsen snart.

17: Tanlines
Jeg bruger de fleste af mine somre i Spanien med rig mulighed for at arbejde på en varmere kulør, og hver sommer er det en kamp at undgå at komme hjem med 1/3 skandinaverhvide plamager på kroppen. Jeg kan jo vælge at lægge mig topløs for at mindske de mælkehvide områder, det gør jeg da også de steder jeg finder det passende, men det udelukker altså ikke aparte tanlines, så som Dreamworks-måneformede hvide plamager enten under brystet eller gud forbyde det, under armene (det var den der tyngdekraft igen). Jeg er ikke fan.

18: Store ske/Lille ske
Det er vist ikke nogen hemmelighed at jeg ELSKER at ligge i ske (Lig mere i ske), både store og lille faktisk, både med venner og kærester. Der er bare to problemer med at ligge i ske når man har store bryster.
- At være lilleske med en ven som storeske er en udfordring ift, hvor han skal placere sin arm og hånd, for det er som om der er noget andet der optager pladsen, noget andet som han egentlig ikke har anciennitet til at røre ved.
- Noget af det dejlige ved at ligge i ske er at ligge tæt og trygt, men skal man være storeske føles det altså ikke særlig tæt og hyggeligt når der ligger to balloner i vejen.

19: Blinde vinkler
Det gir vel egentlig sig selv. Når jeg kigger ned ser jeg bryster, kun bryster. Jeg skal aktivt strække hals eller flytte på dem for at se andet.

20: Selvindsigt.
Nu sidder jeg her brokker mig over alle de brystrelaterede problematikker, og den første liste havde en del fokus på andres interesse for mine bryster. Så er det et problem når man ind i mellem støder på fuldemandsbilleder man absolut ikke kan huske er blevet taget, som kun viser hvor meget jeg selv faktisk også har fokus på de to vidundere. Som fx disse:

 
 
 
Og så fik i også lidt bryst på denne torsdag. You lucky bastards.
 

3 kommentarer:

  1. Ad 17) Nu kan man jo sagtens ligge topløs både i Danmark og Spanien, hvis man vil det, men problemet med hvide plamager gælder vel ikke specifikt store bryster men mere bryster generelt, hvis man er for genert til at smide bikinitoppen?

    Interessant indlæg ellers - åbner virkelig ens horisont for de komplikationer, der kan være forbundet med at have sådan et par tasker. Synes i øvrigt 3 kg bryster lyder direkte skræmmende - så må det da alligevel være i den ekstreme ende af skalaen...

    Mvh en kvinde med a-skål

    SvarSlet
  2. Ja nr.17 gælder vist de fleste kvinder. Det er nu mere størrelsen af de hvide plamager bikinitoppen efterlader der er problemet for mig. Det er ikke så lidt skal jeg hilse at sige :-)

    Men er glad for indlægget også gir lidt mening for en ikke-storbarmet kvinde.
    De 3 kilo er et slag på tasken(erne) - men desværre nok ikke helt ved siden af.

    SvarSlet
  3. Lige for at få perspektiv på disse problemer, hvor store bryster er der så tale om, hvis man må være så fri? Kender da nogen af problemerne fra min egen D-skål, men det lyder lidt som om, du har mere at slås med på det punkt end jeg?

    SvarSlet